Reklamproffsen har tecknat avtal med Ramudden-koncernen, vilket gör Reklamproffsen till dedikerad partner för Ramuddens inköp av produktmedia inom segmenten Profilkläder, Arbetskläder och Giveaways.
Ramudden AB är ett snabbväxande företag och har ett stort behov av en partner som kan sköta lagerhållning, logistik och idéer kring hållbara, innovativa, kvalitativa och kostnadseffektiva profilprodukter och arbetskläder. Reklamproffsen och Ramudden har samarbetat i några år och delar syn på såväl kundvård, leverantörsvård som personalvård. Nu tecknar man ett 2-årigt samarbetsavtal värt mellan 12–15 mkr och tar därigenom det redan mogna samarbetet till nästa nivå.
”Vi känner att vi har hittat en mycket bra partner som förstår våra behov väl. Reklamproffsen erbjuder oss ett team som är samspelta och alltid redo att serva oss snabbt och smidigt”, säger Sten Bramwall, marknadschef Ramudden.
Uppdraget innebär framförallt att serva Ramuddens geografiskt utspridda depåer utifrån en webbaserad butik som hanterar interna beställningar. Webbshopen är bestyckad med ett hundratal lagerlagda produkter samt ett ”on demand” sortiment att beställa från.
”Samarbetet är till att börja med avtalat på 24 månader, och som alltid kommer vi att investera 100 % engagemang i att vår lösning skall matcha upp kundens önskemål. Huvudfokus ligger på att spara tid åt vår kund, som är inne i en såväl aggressiv som inspirerande tillväxtfas”, förklarar projektledare Jörgen Fagerudd, från Reklamproffsen, i en kommentar.
Ramudden AB är ett tjänste- och uthyrningsföretag med över 2 miljarder SEK i omsättning. Man tillhandahåller produkter och tjänster för människor som arbetar utmed vägar och i offentliga miljöer. Ramudden har över 40 depåer i Sverige och har även verksamhet i Estland, Norge, Finland och via dotterbolag i Storbritannien.
Reklamproffsen är ett företag inom Produktmedia och Profilkläder. Bolaget omsätter ca 40 mkr och sysselsätter 11 st medarbetare. Huvudkontoret är lokaliserat i Örebro. Majoritetsägare är börsnoterade Momentum Group AB.