Aktuellt

Reklamproffsen satsar på sin personal

28 december, 2017, 16:56

På Reklamproffsen jobbar man med långsiktiga relationer, detta gäller både anställda och kunder. För att ett företag skall ha nöjda och glada kunder måste man först och främst ha nöjd, glad och kompetent personal. Ett av Reklamproffsens sätt att satsa på sin personal är ett kontinuerligt samarbete med ALerigo, som långsiktigt arbetar med att utveckla personal och chefer.

– Vi jobbar tillsammans med Reklamproffsen både som leverantör och som kund. Vi gillar Reklamproffsens snabba återkoppling, leverans och den höga kvaliteten. De toppar dessutom alltid med ett trevligt bemötande. Vi är supernöjda kunder och ALerigo har anlitat Reklamproffsen för allt från visitkort till reklamprylar, säger Ann-Britt Löfström, VD/Utvecklingskonsult på ALerigo AB.

Det var för cirka ett år sedan som ALerigo anlitades för utvecklingsinsatser på olika nivåer. Arbetet utfördes på individ-, chefs- och gruppnivå, där man inledde med att strukturera och stötta upp personalarbetet, parallellt med en VD-handledning. Det hela avslutades sedan med grupputveckling i form av utbildningen ”Som jag tänker, SÅ blir det!”, med teman som beteende och lycka med mera. När Ann-Britt utvärderar arbetet ser det lovande ut:

– Utveckling handlar i grunden om att förstå, fylla på med kunskaper och starta processer. Detta i sin tur leder till utvecklingsglädje och vilja att utveckla och förbättra. Vi ser att processen startat och vi vet att de nya kunskaperna kommer att leda till förbättringar. Våra insatser har enligt Reklamproffsen själva redan gett effekter både resultatmässigt på försäljning och volym på kundbesök, men också strukturmässigt, exempelvis på planering. Utbildningen blev enligt Reklamproffsen både lärorik och kul, eller som VD:n skrev: ”en formidabel succé”.

Hur upplever ni på ALerigo att Reklamproffsen är som företag?

– De har en genomgående god personalpolitik genom att agera tydligt och stöttande. Det märks inte minst i mötet med kunden då företagets goda anda lyser igenom. Under vårt samarbete har vi bl.a. arbetat med personalens styrkor, individuellt och i grupp. Varje anställd har fått gjort ett styrketest, där den anställdes alla styrkor rangordnats och toppstyrkor listats. En sammanställning för hela arbetsgruppen visade att gruppen har några styrkor som gemensam nämnare, nämligen:

  • Kärlek – värdesätter nära relationer (bryr sig om sina kunder)
  • Vänlighet – tar sig tid att göra någon en tjänst (engagerar sig i sina kunder)
  • Ärlighet – agerar rakt och genuint (uppriktiga mot sina kunder)

 – Sammanfattat så tycker vi att det är underbart roligt att samarbeta med detta glada och utvecklingshungriga gäng, avslutar Ann-Britt.

Tillbaka