Aktuellt

Närkefrakt: ”Vi vill ha produkter med lite själ och hjärta bakom”

1 april, 2021, 11:23

Närkefrakts mission är att vara den starkaste regionala transport- och logistikpartnern. Med cirka 600 personer på företaget arbetar de hårt med varumärket som behöver genomsyra hela verksamheten. Från pennan på kontoret till mötet på vägarna och digitalt.

– Allt måste vara enhetligt, säger Ann Sehlin, försäljningschef på Närkefrakt. Vår målbild är att ha en stark profil som är både funktionell och emotionell. Vi vill bygga likeability och lyfta våra unika fördelar i flera kanaler. En del i helheten är att vi arbetar med smart profilreklam.

Närkefrakts och Reklamproffsens samarbete sträcker sig långt tillbaka. Som en tradition på företaget tas det varje år fram nya designer för t-shirts och mössor som används internt hos Närkefrakt. Men de interna profilkläderna är bara ett av två spår.

”Knyter ihop Närkefraktfamiljen”

– När det kommer till vårt samarbete med Reklamproffsen finns det egentligen två spår. Det ena spåret är för våra delägare, chaufförer och anställda och produkterna som de bär i det vardagliga arbetet. Employer branding helt enkelt, för att knyta ihop Närkefraktfamiljen och samtidigt se snygga ut. Det andra spåret är giveaways.

Genom åren har Närkefrakt tagit fram en rad kreativa och användbara giveaways tillsammans med Reklamproffsen. Det är alltifrån skyddskort mot skimning och branschkit med paketknivar.

– Vi vill göra sådant som folk vill ha, produkter med lite själ och hjärta bakom. En giveaway som jag blev riktigt nöjd med var en skitsnygg osthyvel som vi tog fram. En annan grej nu med tanke på att folk njuter mer av friluftsliv under restriktionerna, är att vi har tagit fram friluftskit med sittunderlag och kåsa med vår logga på.

Ann har många bra och kreativa idéer för Närkefrakts varumärkesarbete. Exempelvis padelbollar med loggan tryckt på. Tillsammans med Pontus som är hennes kontaktperson på Reklamproffsen fortsätter de att bolla idéer tillsammans.

– Eftersom vi har en lång relation behöver vi inte lägga så mycket energi på att hitta varandra. Vi har en bra och effektiv dialog med fina slutresultat. Till 99 % är det Pontus som jag har kontakt med och vi bollar tillsammans. Det är inte som i en klädbutik liksom, ”åh vad snyggt det sitter”, fast man egentligen ser ut som man har haft sju svåra år. Pontus säger ifrån för att det ska bli bra och det brukar det bli. Det är ett kreativt och givande samarbete.

 

Tillbaka