Aktuellt

Produktmedia och relationer

9 februari, 2018, 10:21

Produktmedia är bara materiella ting. Det riktiga värdet ligger i relationen, menar Camilla Hartman, delägare i det nystartade bygg- och inredningsföretaget Roommejts AB.

För 12 år sedan ansvarade Camilla för marknadskommunikationen hos sin tidigare arbetsgivare. Det var då hon kom i kontakt med Reklamproffsen, eller delar av företaget rättare sagt.

– Inför en kampanj kom jag i kontakt med Pontus Hedlund som då drev Headway, vilket senare köptes upp av Reklamproffsen. Sedan dess har vi hängt ihop och gjort mycket affärer tillsammans, berättar Camilla.

Relationen med Reklamproffsen och Pontus har under årens lopp utvecklats till mer än bara en kund- och leverantörsrelation.

 – Vår affärsrelation har utvecklats till att vi blir varandras bollplank och rådgivare, inte bara när det gäller profilreklam utan även hela kampanjer och affärsutveckling. Jag lyssnar och analyserar alltid hans input och idéer, även om han ibland inte tror det, säger Camilla igenom ett brett leende.

Camilla beskriver Reklamproffsen som ett fräscht företag med nya idéer samt att de har en proffsig framtoning. När frågan om hon skulle rekommendera Reklamproffsen som leverantör till andra kommer – ja, då fortsätter lovorden hagla tätt.

 – Absolut och det gör jag hela tiden. Reklamproffsen är duktiga på att vårda sina goda relationer och det är det som är avgörande. I dag är det inte produktutbudet eller produktegenskaperna som avgör vem man gör affär med, det är relationen och hur den vårdas – det har Reklamproffsen insett, avslutar Camilla.


 

Tillbaka